Дори да успеем да избегнем грипа, все в някакъв момент от студените месеци ще започнем да подсмърчаме.

А налегне ли ни някое от типичните за това време от годината състояния, е особено важно да дадем възможност на тялото и имунната система да се пребори с вирусите, бактериите и инфекциите.

Това няма да стане, като го възпрепятстваме, подтискайки съпротивителните му сили с лекарства, а като му осигурим време за възстановяване и подходящо гориво – под формата на храна. (Разбира се, не говорим за сериозни състояния, изискващи лекарска намеса.)

И въпреки че налегне ли ни грип или настинка, често храната е последното, за което си мислим, нейната роля е много важна. Така че правим всичко възможно да се преборим с липсата на апетит, за да осигурим сили и полезни вещества на организма, с които да се справи с болестните състояния и да се върне във форма за нула време.

Когато сме болни, тялото има нужда от повече калории от обикновено – според лекарите с всеки градус повишена температура на тялото, метаболизмът също се покачва със седем процента. Тоест едно от най-лошите неща за организма по време на настинка или грип би било да го държим гладен и без възможност да поддържа имунната система силна, за да се справи по-бързо и по-леко с болестта.

Независимо от липсата на апетит или стомашния дискомфорт, яденето, дори на малки порции, и хидратацията са ключ към бързото оздравяване. За целта най-доброто меню би включвало храни, които едновременно ни зареждат с достатъчно течност и хранителни вещества.

Най-добрите храни при настинки и грип

Най-добрите храни при настинка

Номер едно е безусловно пилешката супа – не само за душата, но и за тялото. И това не са само бабини деветини – ключовият момент тук е съдържащият се в пилешкото месо цистеин, аминокиселина, която помага за разреждането на секретите, които се натрупват в белите дробове. Топлият бульон спомага за овлажняването на носоглътката, предотвратява обезводняването и се бори с възпалителните процеси в гърлото. Добавяме и зеленчуци за допълнителна доза витамини (за да извлечете максимума от тях, прибавете ги в последната фаза на готвенето).

Лютивото също ще дойде от полза при настинка, тъй като действа изчистващо на дихателните пътища и носоглътката.

Няма как да минем и без стабилни дози витамин С – за целта залагаме на голямо количество цитрусови плодове. Но от също такава полза ще ни бъдат и горските плодове, които в случай на болезенено гърло може да консумираме замразени – нали знаете старата приказка за сладоледа и болното гърло? Е, студеното определено помага, а високото съдържание на витамини ни идва допълнителен бонус.

 

bread-925870_640

Най-добрите храни при стомашен дискомфорт

За стомашните проблеми, които често съпътстват грипа, трябва да заложим на леки храни, които са лесни за храносмилане, и достатъчно течности. Най-добрият избор е препечен хляб и леко солени бисквити, които няма да раздразнят допълнително стомаха и ще подпомогнат храносмилането и възстановяването му.

Особено подходящи са и бананите с високото си съдържание на калий, който се изчерпва в случаи на повръщане, диария и обилно потене. Те също са лесни за храносмилане и зареждат тялото с електролити.

Ефективен за предотвратяване и облекчаване на гадене и други стомашни проблеми е джинджифилът, така че е пиенето на чай от джинджифил ще е от полза в тези ситуации, освен това ще помогне за хидратацията на тялото.

Какво да избягвате при настинка и грип

Въпреки че в случай на настинка и грип лютото и цитрусовите плодове ще имат благотворен ефект, ако имате стомашни проблеми, е по-добре да ги пропуснете. И двете действат дразнещо на лигавицата на стомаха, и могат да доведат до болка и дискомфорт.

Не препоръчваме и мазните храни, които са трудни за храносмилане, както и храни с високо съдържание на захар, която подтиска имунната система и може да подсили възпалителните процеси.

За да подсилите допълнително имунната система, тези малки червени плодчета ще ви осигурят 160% от препоръчителната дневна доза витамин С и 7 мг витамин А в 100г.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:
error