Банско се доказа като лятна туристическа дестинация през последните години особено за близките пазари – Гърция, Македония, Сърбия, каза за Агенция БГ директорът на Института за анализи и оценка в туризма Румен Драганов.
Специалистът смята,че  е търсен и от туристи от по-топли дестинации като израелски туристи, които намират българските курорти като прохладни особено при техните горещи месеци. „По същия начин можем да кажем, че туристическите атракции като фестивали – оперни, джаз и други са интересни за туристите и могат да привлекат повече хора.
Очакванията за летния сезон са за повече туристи, главно базирани на нискотарифните авиокомпании, които продължават интензивно към България и голямата реклама, която се прави  по линия на европейското председателство. „Имаме стотици цитирания на София и  българския министър-председател  във връзка с председателството в европейските средства за масова информация  и това трябва да се използва. То генерира по-голям интерес и оттук насетне хората, които са посетили един или два пъти нашата страна имат интерес да ползват услуги не само в София, но и в други градове.
Новите транспортни форми, дигиталните технологии, които са свързани с нови практични транспортни решения ще могат да доведат и повече туристи в Банско. Те трябва да бъдат привлечени за пешеходен туризъм, особено при такава даденост като планината и парк „Пирин“. Пешеходните туристи са високо платежоспособни, които търсят чиста природа, природни забележителности и зашеметяващи гледки, и това трябва да се използва, смята още Драганов.
Споделете или харесайте в социалните мрежи:
error