Вълчев: Децата между първи и трети клас, които не са учили дистанционно, се връщат в клас на 1 юни

Децата от първи, втори и трети клас включително, които не са били включени ефективно в дистанционното обучение по време на извънредното положение, ще се върнат в училище за допълнителни занимания, обяви министърът на образованието Красимир Вълчев.

„За децата между първи и трети клас учебната година приключва на 31 май. За тях ще се опитаме още от 1 юни да организираме дейности по интереси и дейности и дейности за преодоляване на образователните трудности. Такива дейности имаме традиционно всяка година през юни и през юли. Тази година просто ще бъдат повече, пише dnes.bg.

Дейностите за преодоляване на образователните трудности ще обхванат не само децата, които имат срочна и годишна оценка Слаб (2), но и тези деца, които не са участвали ефективно в електронно обучение“, каза той, цитиран от „24 часа“.

„Ще се опитаме да ги направим частично присъствено. Това ще бъде и своеобразна форма на диференцирано отучване. Нямаме нужда всички деца да отучват, но, в същото време, не трябва да се натрупват децифицити, не трябва голям брой деца да останат в същия клас, още повече, че голяма част от тях не са учили в тази ситуация поради невъзможност да го правят. Една част е от нежелание, но друга е поради невъзможност“.

Министърът потвърди, че дейностите ще са в училище и повечето от тях ще са на открито.

„По-голямата част от тези дейности ще бъдат организирани на открито, в момента готвим правилата. Училищата ще създадат вероятно повече открити класни стаи. Ще закупят шатри, така че да имат възможност да проведат повече дейности на открито“, обясни той.

Според промяна в наредба, направена вчера от Министерския съвет, занятията ще са в рамките на 120 учебни часа за дете.

Министърът коментира и въпроса как ще започне новата учебна година.

„Зависи от епидемичната обстановка. Ако ситуацията е нормална, започваме присъствено. Това е най-добрата форма на организация. Ще бъдем готови обаче с още два варианта. Единият е за частично присъствено, което обаче ще предложим в краен случай, защото ползите от него са спорни. Допълнителните резултати са спорни, а допълнителният риск е висок. Третият вариант е обучение в електронна среда, както е в момента, но при по-добра организация. Този път ще имаме време да направим още по-добра организация. Ще сме направили анализа. По-добра организация означава по-добре съобразени с всички деца и учители седмични разписания, по-голяма част от децата да учат синхронно, във виртуални класни стаи, да се ползват най-добрите платформи, децата от една паралелка да не ползват множество платформи, да знаят от колко до колко часа“, обясни той.

Пирин Прес

Вашият коментар

Next Post

Уникални кадри: Заснеха мама меца с две мечета под Рилския манастир

сб май 23 , 2020
Заснеха мечка с две мечета да пресича път под Рилския манастир. Кадрите са публикувани във фейсбук страницата на Дирекцията на Природен парк „Рилски манастир“. През последните години специалистите в парка успяваха да открият само следи, които да докажат жизнена дейност на този вид в района, пише novini.bg. Мечката е застрашен вид, […]

Pirin Press