5 сериозни неизправности в автомобила, които могат да бъдат идентифицирани по износването на гумите

Има редица „неразположения“ на автомобила, които умната му електроника не диагностицира и собственикът на автомобила не ги подозира, докато един или друг възел най-сетне излезе от строя. Можем обаче да ги идентифицираме по естеството на износването на гумите.

На първо място трябва да се каже за вида на неправилното износване на гумите, на което повечето собственици на автомобили изобщо не обръщат внимание. Говорим за „износване“ на блоковете на протектора, когато предните ръбове се износват забележимо по-силно от задните. В този случай работната част на колелото в напречно сечение прилича на зъбите на трион.

Ако откриете това в колата си, имайте предвид, че вероятната повреда е свързана с лагер на колелото. Друг от видовете износване на гуми изглежда като „плешиви“ петна, неравномерно разпръснати по протектора. Най-често по този начин амортисьорът съобщава за своята „смърт“ и тогава колелото трябва да извърши работата си, за да смекчи неравностите от пътя, а натоварването се разпределя неравномерно по работната повърхност на гумата. Оттук и хаотичният, „леопардов“ характер на абразията на каучук. Има и още нещо. Макар в болшинството случаи причина за това износване да са амортисьорите, то може да бъде причинено и почти всеки детайл от окачването.

Характерът на неравномерното износване може да бъде и друг. Например под формата на надлъжна плитка вдлъбнатина по ръба на протектора. Визуалното забелязване на този вид износване не винаги е лесно. Най-често водачът открива тази неравномерност случайно, на пипане, когато участва в сезонната смяна на гуми. След като откриете този тип износване, не бива да го причислявате към банално неправилно налягане в гумите, а спешно отидете до сервиза и проверете шарнирните връзки, лагерите на колелата и втулките на щангите.

Ако пък забележите износване във вид на диагонално петно ​​на протектора на задните колела на автомобила, който е с предно предаване, трябва да знаете, че няма достатъчно сцепление на задния мост, но това може и да се дължи на честото претоварване на колата.

Друг проблем с гумата е т.нар. „херния“. Такава издутина се получава най-често след силен удар, когато кола попадне в дупка, удри се в бордюр и в други подобни ситуации. Трябва да знаете обаче, че ако при по-лек удар се получи такова нещо, то „балонът“ на гумата е доказателство, че гумата не е в нормално състояние да абсорбира кинетичната енергия от сблъсъка и нежелани вибрации се предават на възлите на окачването повече от нормалното. Следователно, за да не получите неприятни изненади в близко бъдеще, трябва внимателно да се проучи самата гума, като това може да ви кажат специалистите в някой доверен на вас сервиз.

 

fakti.bg

Пирин Прес

Вашият коментар

Next Post

Антон Хекимян има рожден ден днес

пт май 22 , 2020
Роден е на 22 май 1984 г. в Стара Загора. Майка му е българка, а баща му – арменец. Хекимян завършва езиковата гимназия „Ромен Ролан“ в Стара Загора с немски и английски. След завършване на средното си образование започва да следва журналистика. Започва работа в bTV още докато учи в Софийския университет. През 2016 г. получава награда за […]

Pirin Press